Proiecte
Proiectul „Work is easy Work is fun” a fost finanțat de Comisia Europeană prin programul „Erasmus +”; schimbul de tineret desfășurându-se în localitatea Costinești, între 23.09.2022 – 30.09.2022.
De asemenea, considerăm că prezentul proiect a fost implementat cu succes în special datorită bunei colaborări dintre partenerii: Moldovoa – ASOCIAȚIA OBȘTEASCĂ FILIALA ASOCIAȚIEI DGT ÎN REPUBLICA MOLDOVA, Ucraina – CHARITABLE FUND LEAGUE OF TOLERANCE, Letonia – Do Great Things. Latvia, Georgia – YOUTH FOR THE WORLD NON-ENTREPREUNARIAL (NON-COMMERCIAL) și Croația – Youth Organisation Veles) și în același timp, datorită implicării active a participanților (44 tineri cu vârste cuprinse între 18 și 30 ani și 6 lideri fără limita de vârstă).
Totodată, printr-un permanent schimb intercultural de idei între organizatori, parteneri și participanți, scopul comun pentru care aceștia au conlucrat a fost îndeplinit, iar proiectul și-a atins obiectivele propuse, astfel:
1. A crescut gradul de contientizare în cadrul grupului de participani cu privire la importana tinerilor antreprenori în formarea societii europene a viitorului. Activitile cele mai importante care au dus la acest lucru au fost: “Ce este antreprenoriatul în rândul tinerilor?“, “Shark tank“. Totodat, tinerii au fost inspirai în acest sens nu doar în timpul activitilor, ci i în timpul întâlnirilor pregtitoare organizate de parteneri, când li s-a explicat despre ce va avea loc în timpul activitilor.
2. A oferit tinerilor participani spaiu pentru schimb de informaii, idei, preri i strategii legate de antreprenoriat, fapt care i-a transformat în membri mai activi ai comunitilor lor de provenien. Activitile cele mai importante menite s ajute acest obiectiv au fost: “Exemple naionale despre tineri i piaa muncii“, “Nevoile comunitii mele“, “Nevoile mele de dezvoltare personal“.
3. A încurajat participanii s caute soluii i sugestii pentru schimbri pozitive pe piaa muncii, mai cu seam prin activitile: “Ce este în neregul cu piaa muncii?“, “Crearea agendei de implementare în comunitile participanilor“. Tinerii au avut ocazia de a se implică mai mult în viaa comunitilor lor, crescând vizibilitatea a ceea ce s-a întâmplat pe durata activitilor, dar i prezentând lucrurile noi învate.
4. Cu ajutorul metodelor de educaie non-formal, a permis crearea a 9 planuri de afaceri de tip start-up prin muncă în echip a participanilor, ce variaz în funcie de complexitate, tem i viziunea aleas. Activitile legate de aceste planuri de afaceri au fost: “Idei de antreprenoriat“, “Lucru la planurile de afaceri“, “Prezentarea
planurilor de afaceri“.
Participanții din cele 6 țări implicate în acest proiect au devenit mai conștienți în privința importanței antreprenoriatului și promovării acestui concept în rândul tinerilor;
Cei 44 de tineri au conștientizat necesitatea implementării de activități care să le dezvolte abilitățile antreprenoriale;
Proiectul a promovat solidaritatea și toleranță între persoane, contribuind la consolidarea coeziunii sociale la nivelul Uniunii Europene;
Participanții implicați în acest proiect au conștientizat și înțeles nevoia de implicare a tinerilor cu oportunități reduse în activități ce au la baza conceptul de antreprenoriat.
În altă ordine de idei, despre impactul proiectului vorbesc de la sine rezultatele acestuia:
În urmă schimbului de tineri, aceștia au acumulat urmtoarele cunotine:
-despre antreprenoriat i posibilitile tinerilor de a-i crea propria afacere;
-despre omaj, piaa muncii i situaia economic general din comunitile de provenien ale participanilor la
schimb (inclusiv printr-o analiz mai profund a situaiei propriei comuniti);
-informaii, preri i puncte de vedere despre cum funcioneaz antreprenoriatul în medii din cele ase ri
implicate în proiect (ex: în Polonia dureaz o zi s deschizi o firm);
-lucruri noi despre alte ri i culturi din care proveneau ceilali participani;
-informaii despre programul Erasmus+ i ce oportuniti ofer acesta pentru tineri, în special schimburile de
tineri, Serviciul European de Voluntariat i cursurile de formare.
Au dobândit urmtoarele aptitudini:
-realizarea unui brainstorming i recunoaterea unei idei de afaceri, atât la nivel individual, cât i în grupuri
mixte;
-schiarea unui plan de afaceri i realizarea să sub formă unei prezentri (PowerPoint, prezi) pentru publicul larg;
-deprinderea cu muncă în echip, atât în grupuri naionale cât i multiculturale;
-deprinderea cu crearea de prezentri interactive individuale i în grupuri;
-dezvoltarea imaginaiei i a spiritului creativ;
-creterea nivelului limbii engleze prin folosirea acesteia că limb de lucru în timpul activitilor, cât i în
momente informale.
Ei s-au dezvoltat urmtoarele atitudini/comportamente:
-spiritul i gândirea antreprenorial;
-creterea încrederii în forele proprii;
-responsabilizarea asupra schimbrii, care trebuie s vin din interior, mai ales în ceea ce privete propriul stil de viață
-dorin de implicare în viață comunitii;
-creterea toleranei i a înelegerii fă de alte culturi;
-distrugerea unor stereotipuri negative avute fă de alte ri/culturi/etnii;
-empatie fă de tinerii omeri implicai în activiti.
Competențele cheie dobândite au fost:
-comunicarea în limbi strine (limba englez);
-abiliti practice de organizare i munc în echip;
-simul iniiativei i antreprenoriat;
-competene de baz în tiin i tehnologie;
-learning to learn;
-competene interculturale;
-expresie cultural.
Mai jos găsiți planurile de afaceri dezvoltare de tinerii participanți în timpul mobilității.
Acest proiect a fost finanțat cu sprijinul Comisiei Europene. Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia nu este responsabilă de utilizarea informațiilor conținute de această comunicare.